عاشقان ولایت

 

در سالروز ميلاد حضرت فاطمة‌الزهرا سلام‌الله‌عليها بانوی حيا و پاكدامنی،‌ حسينيه‌ی امام خمينی سيراب از فضائل و مناقب كوثر نبوی شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اين ديدار، با تبريك روز تاريخی و فراموش‌نشدنی ولادت حضرت زهرا سلام‌الله‌عليها و گراميداشت تقارن اين روز با سالروز میلاد امام خمينی رضوان‌الله‌علیه، ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌عليها را الگوی جامعی از فضائل معرفی و خاطرنشان كردند:‌ نامگذاری امروز به نام روز زن، درس‌های جاودانه‌ای برای همه، خصوصاً بانوان و زنان كشور اسلامی ما دارد تا با آراستن خود به زيور تقوا، عفاف، دانش، شجاعت، ايستادگی، تربيت صحيح فرزند و اهميت دادن به خانواده، در راه و مسير حضرت زهرا (سلام‌الله‌عليها) حركت كنند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اين‌كه ذهن و كلام انسانی از بيان تمام فضيلت، درخشندگی، كبرياء و عظمت دخت گرامی پيامبر قاصر و عاجز است، افزودند: با اين وجود، كلام و زندگی آن بانوی بزرگوار و ائمه‌ی اطهار از دسترس انسان خارج نيست، بلكه بر خلاف الگوهای دروغينِ دنيايِ مادی، ائمه‌ی اطهار (علیهم‌السلام) مسير و جهتِ صحيح حركت و زندگی انسان‌ها را نشان داده‌اند و خود بر قله‌ی اين كمالات ايستاده‌اند و انسان را نيز دعوت به پيمودن اين مسير كرده‌اند.

ايشان همه‌ی جامعه و خصوصاً بانوان را به پيمودن راه فضيلت‌های معنوی ائمه‌ی اطهار دعوت كردند و با مروری بر سوابق تاريخی حضور زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف مبارزه از زمان مشروطه تا پيروزی انقلاب و جنگ تحميلی خاطرنشان كردند: اين حضور مؤثر نشان می‌دهد زنان با حجاب كامل می‌توانند در اين عرصه‌ها حضور يابند و باشجاعت به وظيفه‌ی خود عمل كنند كه نمونه‌ی عينی آن، مادران بزرگوار شهدا هستند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای به تلاش دشمن برای استفاده از نقاط ضعف اشاره كردند و افزودند:‌ انسان در معرض آسيب قرار دارد و همه بايد مراقب رفتار خود باشيم و بدانيم برخی مظاهرِ خودنمايی، بی‌تقوايی و رعايت نكردن حجاب و عفاف آثار مخرب و ماندگاری بر اخلاق و سياست جامعه دارد و در اين زمينه بايد خود زنان بيشتر مواظبت كنند.

رهبر انقلاب اسلامی، حجاب را موجب شخصيت زن و عاملی برای وقار و متانت او دانستند و تصريح كردند: ‌عفاف بانوان باعث افتخار، ارزش‌گذاری و سنگين‌شدن آبرو و احترام زن در جامعه می‌شود. به همين دليل بايد از اسلام به خاطر توجه به مسئله‌ی حجاب تشكر كرد.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش ديگری از سخنان خود، شناخت و معرفت اهل بيت علیهم‌السلام را نعمت بزرگ خداوند دانستند و خاطرنشان كردند: ستايشگری فضائل اهل بيت (علیهم‌السلام) در قالب شعر و نثر نعمت ديگری است كه مداحان بايد قدر آن را بدانند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اين كه معرفی فضائل معنوی اهل بيت علیهم‌السلام الگوسازی در جامعه است، افزودند: اگر اين حركت با نيّت خدايی و خالصانه در جامعه انجام شود، كار متعالی و اثرگذاری خواهد بود. به همين دليل مداح بايد ببيند بيان كدام مَنقبت و فضيلت موجب هدايت مخاطب و خضوع و خشوع دل مستمع در برابر خداوند می‌شود و او را برای حركت در مسير اهل بيت تشويق می‌كند.

ايشان كار جامعه‌ی مداحان را بيان حقيقت با استفاده از صدای خوش، آهنگ زيبا و در قالب شعر دانستند و تصريح كردند: استفاده از تركيب چند هنر، تأثير مضاعفی بر ذهن مخاطب می‌گذارد. لذا احتياج به فكر و آموزش دارد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به سطح بالای فهم، معرفت، بلوغ فكری، آگاهی و بصيرت آحاد جامعه خاطرنشان كردند: امروز توانايی‌های ايران اسلامی در عرصه‌های مختلف در جهان سراسر مادی می‌درخشد و مثل خورشيد نورافشانی می‌كند و مداحان نيز بايد با توجه به چنين فضايی، به مخاطب خود مطلب و شعر ارائه كنند.

در ابتدای اين دیدار، چند تن از مداحان اهل بيت عليهم‌السلام سروده‌هايی را در بيان شأن و عظمت دخت گرامی پيامبر اكرم صلوات‌الله‌علیه‌وآله و نيز ذريّه‌ی ايشان حضرت امام خمينی رحمه‌الله قرائت كردند.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 19:45 ] [ فدایی ولایت ] [ ]

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح روز چهارشنبه 1391/02/13  در ديدار هزاران نفر از معلمان سراسر كشور، ضمن تبيين جايگاه رفيع و نقش بی‌بديل معلم در پايه‌ريزی جامعه‌ای سرآمد و مبتنی بر فضيلت‌های انسانی و علم و دانش، لزوم برنامه‌ريزی دقيق برای اجرای سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش را يادآور شدند و با اشاره به مرحله‌ی دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تأكيد كردند: ملت ايران روز جمعه يك بار ديگر با حضور در صحنه، هوشياری، بصيرت و موقع‌شناسی مثال‌زدنی خود را به نمايش خواهد گذاشت.

رهبر انقلاب اسلامی با تأكيد بر اين كه در شرايط كنونیِ جهان، ملت‌ها برای دستيابی به موفقيت بايد هوشيارانه در صحنه باشند و ظرفيت‌های خود را به ميدان بياورند، افزودند: به لطف خداوند، ملت ايران در صحنه حضور دارد و بصير و موقع‌شناس است و دشمن خود را هم به‌خوبی می‌شناسد و فريب تظاهر رياكارانه‌ی او به دوستی را نيز نمی‌خورد.

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 17:39 ] [ فدایی ولایت ] [ ]

در سال تولید ملی و در آستانه‌ی روز كارگر، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز یكشنبه 1391/02/10 با حضور در كارخانجات تولیدی داروپخش، از نزدیك در جریان آخرین دستاوردهای تولیدِ دارو در كشور قرار گرفتند و در جمع هزاران نفر از كارگران نمونه‌ی سراسر كشور تأكید كردند: تحقق واقعی اهداف مختلف كشور از جمله استقلال سیاسی، نیازمند خوداتكایی و استقلال اقتصادی است. استقلال اقتصادی نیز به شكل‌گیری تولید ملی مشروط است و تولید ملی نیز با احترام حقیقی، همگانی و عملی به كار ایرانی و سرمایه‌ی ایرانی به وجود خواهد آمد.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 17:37 ] [ فدایی ولایت ] [ ]

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دوشنبه 91/02/04 در دیدار آقای نوری مالكی نخست‌وزیر عراق و هیأت همراه، با اشاره به اقتدار روزافزون عراق در دنیای عرب و منطقه آن را مایه‌ی خرسندی فراوان جمهوری اسلامی ایران دانستند و تأكید كردند: تلاش برای افزایش اقتدار عراق به‌ویژه از طریق بسترسازی جهاد علمی مستمر و همچنین ایجاد نهضت سازندگی در سراسر عراق، موفقیت‌ها و استحكام جایگاه ملت و دولت عراق را دوچندان خواهد كرد.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 5 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 19:17 ] [ فدایی ولایت ] [ ]

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی پيش از ظهر یكشنبه 90/02/03  ضمن حضور در محل ستاد نيروی زمينی ارتش جمهوری اسلامی ايران، از نزديك در جريان فعاليت‌ها و دستاوردهای اين نيرو قرار گرفتند.

فرمانده معظّم كل قوا در جمع فرماندهان يگان‌های عملياتی و رزمی نيروی زمينی ارتش، مهم‌ترين موضوع در نيروهای مسلح را توجه به اهتمام و انگيزه‌ی ناشی از ايمان دينی دانستند و تأكيد كردند: بايد در مديريت نيروهای مسلح، تقويت انگيزه‌های دينی عميق و ماندگار همواره مد نظر باشد و از آن لحظه‌ای غفلت نشود.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 5 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 19:15 ] [ فدایی ولایت ] [ ]

به گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمة‌الزهرا سلام‌الله‌علیها امسال نیز همچون سال‌های گذشته مجلس عزاداری در حضور رهبر معظم انقلاب برگزار خواهد شد.
این مراسم از سی‌ام جمادی‌الاول تا چهارم جمادی‌الثانی ۱۴۳۳ ه.ق برابر با یكشنبه ۱۳۹۱/۲/۳ تا پنج‌شنبه ۱۳۹۱/۲/۷، به مدت ۵ شب، همراه با اقامه‌ی نماز جماعت مغرب و عشا در حسینیه امام خمینی رحمه‌الله واقع در خیابان فلسطین، تقاطع خیابان آذربایجان برگزار می‌شود. همچنین هر شب قبل از اقامه‌ی نماز مغرب و عشاء، احكام شرعی توسط حجت‌الاسلام فلاح‌زاده بیان می‌شود.
از عموم مردم عزیز و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام دعوت می‌شود تا در این مراسم شركت فرمایند.
برنامه‌ی این مراسم به شرح زیر است:
ایام مراسم تاریخ قبل از منبر
سخنران عزاداری
شب اول
یكشنبه
۳۰ جمادی‌الاول
۱۳۹۱/۲/۳

قرائت قرآن:
جناب آقای
مهدی عادلی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین
پناهیان
جناب آقای
میثم مطیعی
شب دوم
دوشنبه
۱ جمادی‌الثانی
۱۳۹۱/۲/۴

-

حجت‌الاسلام‌والمسلمین
صدیقی

جناب آقای
محمدرضا طاهری
شب سوم
سه‌شنبه
۲ جمادی‌الثانی
۱۳۹۱/۲/۵
- حجت‌الاسلام‌والمسلمین
سیداحمد خاتمی
جناب آقای
محمود كریمی
شب چهارم
چهارشنبه
۳ جمادی‌الثانی
۱۳۹۱/۲/۶
- حجت‌الاسلام‌والمسلمین
عالی

جناب آقای
سیدمجید بنی‌فاطمه
شب پنجم
پنج‌شنبه
۴ جمادی‌الثانی
۱۳۹۱/۲/۷

جناب آقای
سماواتی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین
حاج‌علی‌اكبری
جناب آقای
مهدی سلحشور

[ شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 19:18 ] [ فدایی ولایت ] [ ]

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر یکشنبه 1391/01/27 در دیدار وزیر كشور و جانشین فرمانده كل قوا در نیروی انتظامی، فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از فرماندهان و كاركنان این نیرو، جلب رضایت مردم را زمینه‌ساز جلب رضایت الهی دانستند و خاطرنشان كردند: اگر مسئولان بتوانند دل‌های مردم را با حضور خود آسوده و امن نگهدارند، مطمئناً رضایت الهی را نیز جلب خواهند كرد.

 


ادامه مطلب
[ شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 19:15 ] [ فدایی ولایت ] [ ]
درباره سايت

در این ایام غبارآلود فعلی و عیان نبودن حق از باطل قصد داریم با یاری گرفتن از خداوند متعال و استعانت از حضرت ولی عصر(عج) و رهنمودهای مقام معظم رهبری در کنار دیگر عزیزان چراغ راهی باشیم برای جوانان این مرز وبوم انشاءالله
نويسندگان
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عاشقان ولایت و آدرس ashora-velayat.LXB.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب

ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 597
بازدید کل : 78689
تعداد مطالب : 158
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1